close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהי ליטיגציה?

מערכת שורשיח ניסן, תשעד18/04/2014

מהי בעצם ליטיזציה והאם אתם צריכים ליטיגטור?

תגיות:

ליטיגציה היא אמנות הטיעון בבתי המשפט. בתחום הליטיגציה קיימים שני סוגים: ליטיגציה אזרחית וליטיגציה אזרחית. הליטיגציה

האזרחית כוללת גם התמחות בליטיגציה מסחרית.

מה צריך לדעת עורך דין שעוסק בתחום הליטיגציה המסחרית?

- תחום הליטיגציה המסחרית מצריך ידע והיכרות מעמיקה ובקיאות לא רק משפטית בנושא ששנוי במחלוקת ואשר בו מעורב הלקוח, אלא גם בכל כללי הפרוצדורה האזרחית, שכוללים יותר מחמש מאות תקנות, תקנות משנה, ותת תקנות משנה. כלומר, זהו תחום התמחות רב היקף.

- בתקנות סדר הדין האזרחי התשמ"ד-1984 מפורטים כללי הפרוצדורה האזרחית, שהליטיגטור האזרחי צריך להכיר ולהתמחות בהם.

- ליטיגטור מסחרי צריך להופיע בפני בית המשפט, לכן עליו להכיר את התחום שממנו נובע המאבק המשפטי.

- עליו להכיר את כל מה שקשור למנגנון העסקי כמו אורחות המסחר והתוצאה העסקית שהוא רוצה להגיע אליה. עליו גם לדעת מהי הדרך הטובה ביותר להגיע לתוצאה זו. כל אלה, בנוסף להבנת החוק ודרכי הטיעון המשפטי בכלל הם חלק מהידע שצריך להיות מנת חלקו של ליטיגטור מסחרי.

- עליו להיות בעל יכולת ליצור תקשורת טובה בין הנוכחים במשפט המסחרי כמו: העדים, התובע והשופט. כל זאת, על מנת לפעול לטובת האינטרסים של הלקוח בצורה הטובה ביותר.

- חשוב לדעת שליטיגציה מסחרית עוסקת בתחום רחב מאוד וכוללת בין השאר: סכסוכים בין בעלי מניות, בין חברות, תביעות בגין הפרת חוזים בתחומים כמו בניה, בנקאות וביטוח, טיפולים שקשורים למקרקעין במחלוקת ועוד.

- חשוב להעניק ללקוח ליווי צמוד ואישי שמתחיל בשלב בניית התיק ואיסוף הראיות והעדויות הרלוונטיות, ונמשך בניסוח כתב הטיעון ובייצוג הלקוח בפני הערכאות השונות, כולל הגשת ערעור אם יש צורך בכך.

- בדרך כלל נזקקים לשירותיו של ליטיגטור חברות מסחריות וציבוריות, נושאי משרה ודירקטורים, בנקים, יצרנים שונים, רשתות קמעונאיות, חברות ביטוח ועוד.

- לצורת ההתמודדות עם סכסוך שמתעורר, יש לפעמים השפעה משמעותית על גורלה של החברה. לכן חשוב מאוד להיעזר בשירותי ליטיגטור מקצועי (פרשה שאפשר להשתמש בה כדוגמא היא פרשת אי.די.בי בה את מחזיקי האג"ח ייצג ליטיגטור מנוסה ומקצועי).

- כאשר עורך דין מומחה וליטיגטור מסחרי בהתמחותו מטפל בסכסוך מסחרי, הוא יכול להביא לפתרון מהיר של בעיות משפטיות לא מעטות שמתעוררות בענף שוק ההון והמסחר. משום כך חשוב לפנות לעורך דין כזה ברגע שמתעוררת בעיה. לפעמים, כשפועלים לפי הוראות הליטיגטור, אפשר להימנע מהגעה לבית המשפט ולפתור את הסכסוך בין שני עורכי הדין של שני הצדדים. באופן כללי, מומחה בתחום הליטיגציה המסחרית מסייע ללקוח לפעול באופן היעיל והחכם ביותר כך שיוכל לממש את האינטרסים של הלקוח באופן המושלם.

- ליטיגטור מסחרי מנוסה ינסה לזהות אם הצד השני בסכסוך מעוניין להגיע לפתרון או שהוא רוצה להגיע לבית המשפט בכל מקרה. אם יש אפשרות לפתור את הסכסוך מחוץ לכותלי המשפט, ייתכן ואפשר יהיה להגיע להסדר בעזרת בורר.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה